وبلاگ شورای روستای کارگنجی

وبلاگ اطلاع رسانی شورای اسلامی روستای کارگنجی
يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ب.ظ

شرح فعالیتهای شورا

بسمه تعالی


ضمن عرض سلام وادب واحترام 

بدینوسیله اهم فعالیتهای شورای اسلامی روستای کارگنجی بشرح ذیل است 

  1. پیگیری مشکلات آبرسانی روستا ازطریق اداره آبفای شهرستان بشاگرد ومدیریت استان 
  2. .پیگیری افزایش شبکه برق رسانی روستاازاداره برق شهرستان بشاگرد
  3. پیگیربازسازی جاده ازجاده اصلی تاروستا که متاسفانه درست اجرانشد
  4. تقاضای بهسازی روستای فوق ازبخشداری ونماینده مردم درمجلس که تاکنون هیچگونه اقدامی دراین خصوص انجام نشده
  5. تقاضای باسازی دبستان روستاازنماینده مردم درمجلس شورای اسلامی که تاکنون هیچگونه نتیجه نگرفته ایم 
  6. تقاضای احداث زمین فوتبال برای جوانان روستاازنماینده مردم درمجلس شورای اسلامی بازهم بدون نتیجه مانده تاکنون


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۰
شورای روستای کارگنجی

نظرات  (۳)

🌹🍀🌷
۱۰ تیر ۹۷ ، ۱۸:۰۵ حسین نظری
درودبرشورای فعال کارگنجی .
۱۹ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۴ شورای روستای کارگنجی
منوی بالا
فارسی
منوی اصلی
بازدید
1037
تاریخ بروزرسانی 1396/06/23
خلاصه پرسش
در قرآن کریم بارها بر ارتباط موجود میان «پاداش و عمل نیک» و نیز «مجازات و رفتار ناپسند» با استفاده از واژگان کلیدی «بما» و با عباراتی مانند «بما قدّمت ایدیهم»، «بما یعملون» و ... پرداخته شده است. دلیل این همه تأکید چیست؟
پرسش
معنا و مفهوم آیه‌هایی مانند «بما قدّمت ایدیهم» و «بما یعملون» چیست؟
پاسخ اجمالی
آیات زیادی از قرآن، به مسئله پاداش و جزاء در آخرت پرداخته و آن‌را حاصل اعمال و اقدامات هر فرد در دنیا معرفی کرده است. زبان اکثر این آیات به‌گونه‌ای است که اشاره به وجود یک رابطه حقیقی بین عمل شخص در دنیا و نتیجه آن در آخرت دارد؛ مانند «جَزاءً بِما کانُوا یَعْمَلُونَ»،[1] «أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ»،[2] «بِما قَدَّمَت اَیدیکُم»[3] و «بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ».[4]
در این نوشتار به توضیح دو عبارت پرداخته می‌شود.
1. «بِما قَدَّمَت اَیدیکُم»؛ یعنى عذاب به خاطر اعمالى است که از پیش براى خود فرستادید، و اگر اعمال را به «أیدى؛ دست‌ها» نسبت داده، براى این است که بیشتر اعمال به‌وسیله دست انجام می‌گیرد و از باب تغلیب، انجام هر کارى به دست نسبت داده شده است.[5]
2. «بما کُنتُم تَعمَلون»؛ یعنى یگانه سبب سکونت در بهشت و جوار قرب رحمت الهی، همانا ایمان و التزام به اعمال صالح است که از این طریق انسان‌ها کمالات و فضایل به‌دست آورده و به مقامى از انسانیت نائل می‌شوند.[6]
در این‌گونه از آیات قرآن رابطه بین عمل و جزای آن، یک رابطه حقیقی می‌باشد؛ یعنی حقیقت پاداش و عقاب در آخرت، همان عملی است که انسان در دنیا انجام داده است، و نشان می‌دهد جزاء در مقابل عمل نیست بلکه خود عمل و حقیقت وجودی آن است. البته عقل بشری از درک چگونگی این رابطه عاجز است؛ همان‌گونه که از درک حقیقت آخرت ناتوان است.[7]
 

[1]. سجده، 17.
[2]. نحل، 97.
[3]. آل عمران، 182.
[4]. اعراف، 43.
[5]. طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر جوامع الجامع، ج ‏1، ص 225، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول، 1377ش؛ طباطبائی، سید محمد حسین‏، المیزان فی تفسیر القرآن، ج ‏4، ص 83، قم، دفتر انتشارات اسلامی‏، چاپ پنجم‏، 1417ق؛ بیضاوی، عبدالله بن عمر، انوار التنزیل و اسرار التأویل، ج ‏2، ص 52، بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ اول، 1418ق.
[6]. حسینی همدانی، سید محمد حسین، انوار درخشان، ج ‏6، ص 334، تهران، کتابفروشی لطفی، چاپ اول، 1404ق؛ طیب، سید عبد الحسین، اطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج ‏5، ص 324، تهران، انتشارات اسلام، چاپ دوم، 1378ش.
[7]. مصباح یزدی، محمد تقی، انسان شناسی در قرآن، ص 241 – 250، قم، انتشارات مؤسسه امام خمینی، چاپ سوم، 1390ش.
نظرات
پست الکترونیک
گروه نظر  انتخاب یک گزینه  تشکر  انتقاد  مشاهده نقص ادبی در متن پاسخ  وجود نقص محتوایی در متن پاسخ  پیشنهاد متن روان نویسی شده متن پاسخ 
نظرات
کد امنیتی
پرسش‌های اتفاقی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی